Dagje Haiphong - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Martin Berends - WaarBenJij.nu Dagje Haiphong - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Martin Berends - WaarBenJij.nu

Dagje Haiphong

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Martin

22 Mei 2009 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,

gisteren ben ik met Tinh naar Haiphong geweest. Martin en ik waren tot de conclusie gekomen dat we het toch wel heel fijn zouden vinden om over 2.5 maand te weten waar we terecht zouden komen.

Dus gisteren morgen erheen, Tinh voor de eerste keer op het vliegveld (binnen) en vliegen....erg mooi om te zien....alles was nieuw en spannend!

In Haiphong eerst een heel schattig, klein en goedkoop huisje bekeken. Een beetje bungalow achtig...leuk maar locatie iets te spannend. De taxi chauffeur wist ook te vertellen dat het dwars op de drugsstraat was...hmm ok dus toch niet ons ding.

Nog wat rond gereden uit eindelijk aangekomen in een wijkje dat we een maand of 4 geleden ook hadden bekeken....Het eerste huis, met roze, fel groene en barbie badtegels...was toch ook niet echt mijn ding...de tuin eromheen was wel erg mooi!

Daarna tweede huis....mooie badkamers...maar de indeling van het huis toch echt een beetje raar....

Toen naar het huis dat we ook de vorige keer hadden gezien en toen al mooi vonden. Bij de poort zei ik nog...staat wel dicht bij de straat en bij de fabriek...toen de voordeur open ging dacht ik "ja dit voelt als thuis" het is gewoon een erg leuk en toch wel smaakvol huis (wat niet makkelijk is in Vietnam).

Dus ik met die kerel die het verhuurd door het huis heen, alles opmerken en noteren dat het anders moet, wat voor apparatuur ik wil en dat ik dat sky wit leren bankstel en keukentafel set toch echt niet wil. Toen we het daar over eens waren ging het even over het zwembad en de tennisbaan die bij de huurprijs in zit. "Gasten moeten wel een kaartje kopen." ik zeg "ok, en wat kost dat dan?" hij zegt "50.000vnd per keer" Mijn reactie ja dag " Ik betaal 12 maanden huur, het zwembad is 5 misschien 6 maanden open en dan moet ik voor elke keer dat ik met gasten uit NL ga zwemmen 2 euro betalen, dat kan niet" Dus lieve mensen als jullie ons op komen zoeken in Haiphong, dan mogen jullie als jullie familie zijn gratis mee hihihi heb hem niet verteld dat we een hele hele grote familie hebben!

Ik ben benieuwd of al mijn wensen goed zullen worden uitgevoerd. In het midden van het huis is nu een bak om water in te doen dat is helemaal Feng Shui...ik heb de lieve man uitgelegd dat ik echt geen vijver in mijn huis wil en dat ik het heel feng shui vindt als het een speelstuk voor jona vindt. Ja maar er moeten water stromen in huis, ik douche elke dag! Akkoord die blokken worden eruit gesloopt!

Hieronder wat foto's van het nog in stof bedekte huis!


  • 22 Mei 2009 - 07:19

    Elle:

    Ha reizigers,
    Ziet er goed uit! Spannend allemaal hoor. Nog succes met inpakken.
    xx Elle

  • 22 Mei 2009 - 09:53

    Jolanda Aka Jopie:

    Hoi Mel en Martin,
    Nooit gedacht dat ze in Vietnam zulke huizen hebben. Moet zeggen dat het er erg leuk uitziet! En ik zou inderdaad ook niet zo'n waterbak in het midden van het huis willen. Heel veel succes met de aanstaande verhuizing.
    xx Jolanda

  • 23 Mei 2009 - 11:35

    Aletta:

    Hai Melanie,
    nou dat ziet er helemaal niet verkeerd uit, heel licht allemaal, best bijzonder voor Vietnamese huizen!
    Jullie zijn nu op Phu Quoc? Geniet ervan!
    Wie weet zoek ik je nog 's op in 't noorden...
    Oh, mocht je nog hulp nodig hebben met 't één of ander, m'n aanbod staat nog steeds hoor!

    Ik heb overigens ook een nieuw appartement gevonden, het nieuwe gebouw naast Diamond Plaza, lekker downtown, super!

    PS dat Feng shui ziet er wel erg bijzonder uit... Wie bedenkt er nu zoiets!? :S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Het grote avontuur gaat beginnen, we verhuizen naar Saigon om daar de prachtige Lotus te bouwen. www.orangesailing.com

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 35687

Voorgaande reizen:

21 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: